dilluns, 26 de gener del 2015

Salmó al forn my style

Àgata Albero

Aquest dissabte vaig passar per la parada del Carles del mercat de Vall Hebron i com sempre, després de fer una ullada a la parada, tornava a caure en el de sempre: que si lluç, que si rap, que si tonyina,..Va ser el Carles, que és un venedor nat, qui em va oferir de comprar salmó. De entrada dubtava, no ens soc molt amant, el trobo greixós i si n'he de prendre m'agrada marinat o fumat. Però què carai!! Per acabar de convencem em va facilitar un llibret de receptes que editen els de Salmón noruego i una idea de fer-lo amb gingebre em va encantar. A casa vaig estar fullejant el llibre de cuina finesa que em va regalar l'Eeva quan vam viatjar amb l'escola Patufet Sant Jordi a Harjavalta, Finlàndia. Quin viatge, quina experiència més enriquidora, no l'oblidaré mai. De tota l'experiència ens han quedat gran amics com l'Eeva...i aprenentatges fabulosos.
Aquí us en deixo un petit video del primer viatge del projecte amb els alumnes de 6è, era la primavera de 2011.




Bé, després d'agafar idees d'aquí i d'allà això és el que en va resultar.


Aquesta és la meva proposta, a casa va triomfar.


Ingredients per a 4 persones
800 gr de salmó (3 o 4 lloms)
2 cebes de Figueres
2 patates grans
gingebre
oli d'oliva
mantega
sal
espècies ecològiques (alfàbrega, fonoll, estragó, sajolida)
Brou de peix (si és de salmó millor)
Marie brizard
Mascarpone


Pre-escalfeu el forn a 180º.
Poseu oli en una safata per anar al forn.
Peleu, renteu i talleu les patates a rodanxes primes, col·loqueu a la safata impregnada amb oli d'oliva, saleu i poseu-hi una xic de les herbes que us proposo, si no en teniu hi podeu posar anet.



Introduïu la safata al forn i deixeu coure tapades amb paper d'alumini les patates uns 25 minuts.
Mentre couen talleu la ceba a llunes i passeu-la per la paella amb sal i una mica de mantega. Si no ho feu us passarà com a mi, només amb el forn em va quedar massa crua, tot i que el puntet cruixent a mi personalment també m'agrada.
Renteu el salmó i assequeu-lo bé. Saleu-lo, ratlleu-hi gingebre per sobre i poseu-hi un xic més d'herbes.



Quan les patates siguin cuites destapeu i afegiu a la safata la ceba i tot seguit el el salmó amb una nou de mantega a sobre.


Deixeu coure 15 minuts més.
Mentre, escalfeu el brou amb un rajolí de Marie Brizard (o qualsevol anisat que tingueu) i una nou de mantega. Deixeu que redueixi una mica. Aboqueu per sobre el salmó.


Quan ja hagin passat els 15 minuts pinteu els lloms de salmó amb Mascarpone i gratineu 5 minuts a 220 graus. (Veureu que el ganivet que utilitzo és de fusta, és un record del viatge, molt útil per untar mantega o qualsevol formatge cremós).
Ja em direu que us sembla, a nosaltres ens ha encantat. Gràcies Carles per contribuir a sortir de la meva rutina.



2 comentaris:

  1. No m'extranya que a casa teva triomfes, ha d'estar boníssim! T'he vist al Mytast i he vingut a convidar-te, jo també tinc un bloc i ara estem sortejant un lot de productes Castey valorat en 160€, t'animes a participar? M'encantaria comptar amb tu! Tens tota la informació aquí http://lesreceptesquemagraden.blogspot.com.es/2015/01/1-any-del-bloc-i-concurs-1-ano-de-vida.html
    Una abraçada!

    ResponElimina
  2. No menjo mai salmó, perquè no m'agrada, però com que es tan saludable, en volia menjar i he fet la teva recepta i m'ha encantat. A la fi he trobat la manera de menjar salmó.
    Gracies.

    ResponElimina

Ens agrada saber la teva opinió, gràcies pel teu comentari.