dimecres, 27 de gener del 2016

Soufflés de carbassons rodons


 Aquesta recepta s'inspira en la recepta que proposa un gran llibre que em va regalar el meu estimat pare ja fa anys perquè sabia de la meva passió per la cuina i per ajudar-me a trobar maneres de menjar més saludables. El seu nom: El libro esencial de la cocina vegetariana, és un llibre de l'any 1996 fet a Sidney, la edició en castellà és del 1997.

És un llibre molt complert i ben redactat i amb fotografies precioses. No només hi trobareu receptes, també dedica planes a parlar dels ingredients i les seves propietats. Hi podeu trobar des de sopes a amanides, pans, pastissos, ...vaja de tot.

La proposta del llibre és amb carbasses confiteres, jo no n'he trobat, però si que cada vegada que veig els carbassonets rodons no me'n puc estar de comprar-ne i sempre em ve al cap aquesta recepta. Ara fa temps que no la feia, de fet el meu pare encara era viu i la meva germana vivia al mateix edifici. Ho recordo perquè els vaig portar un soufflé dins una cassoleta fet amb el farcit perquè el provessin per sopar. Abans, quan teniem família vivint a l'edifici, m'agradava portar-los platillos que preparava i realment sempre ho rebien amb alegria. 

Doncs apa, dit això, posem-nos a treballar.

Ingredients:
4 carbassons rodons
1 ceba de Figueres
60 g de mantega
3 cullerades de farina
170 ml de llet
3 ous (rovell i clara per separat)
65 g de formatge emmental o gruyère
oli i sal


Poseu el forn a 210º. talleu la part superior dels carbassons i extraieu-ne la polpa amb l'ajuda d'un ganivet i una cullera. 





Col·loqueu els carbassons dins una safata al forn embolicats amb paper d'alumini prèviament salats i amb un raig d'oli. Introduïu al forn la safata i deixeu coure uns 40 minuts.
Deixeu refredar
Aboqueu l'oli i extraieu la resta de polpa vigilant que no es trenqui el carbassó.
Sofregiu la ceba tallada molt fina i el carbassó cru que heu extret al principi, tapat i a foc lent, fins que quedi ben tou. No oblideu el polsim de sal.



Feu una beixamel amb la mantega, la farina i la llet i remeneu bé per tal que quedi ben fina. Quan sigui espessa retireu del foc i afegiu els rovells i el formatge. A continuació afegiu el carbassó i la ceba sofregits i la polpa cuita que heu extret després de coure els carbassons. Barregeu bé fins que quedi una massa ben cremosa. Salpebreu.
Bateu les clares a punt de neu i amb una cullera metàl·lica afegiu-les a la barreja de carbassó. Remeneu amb molta cura, de baix a dalt, per tal que no baixi el punt de neu. Aquest pas és important perquè el soufflé pugi. Si aneu amb presses us pot passar com a mi ahir, que tenien gana els de casa i no vaig fer-ho amb prou cura.
Farciu els carbassons, només 3/4 parts, així evitareu que sobresurti el farcit quan es coguin.



La farsa sobrant podeu posar-la dins una cassoleta per anar al forn i introduïu al forn. Caldran uns 20 minuts, fins que el soufflé pugui y quedi ben daurat.
Serviu de seguida!



4 comentaris:

  1. Hola Àgata! quin suflé més bo! i amb aquest carbassons queda molt ben presentat!! petons

    ResponElimina
  2. El souflé té un nosequè que m'encanta. molt bona idea, amb el carbassó! Petonets

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aix sí, el trobo boníssim. Saps on el fan molt bo? A les Delícies de França.

      Elimina

Ens agrada saber la teva opinió, gràcies pel teu comentari.