dilluns, 5 de setembre del 2016

L’ARRÒS AMB VERDURES DE LA CARME

Sílvia Manzano



Hola soc la Sílvia, ja torno a ser amb vosaltres, ja en tenia ganes...avui mireu què us porto.
Ummmm!!! Quin arròs, encara noto el bon gust que va quedar-me  al paladar. I és que ho te tot:  fàcil, lleuger, d’aprofitament i bastant econòmic.
Una companya de feina, la Carme, em va explicar la recepta i l’endemà ja el vaig fer. Us la traspasso perquè és un arròs que inclús  utilitzant el arròs bomba (un arròs que absorbeix tot el gust de les verdures) és perfecte per l’endemà,  tant per la carmanyola, com per trobar-lo fet a casa quan arribes de la feina.
Els que em coneixeu, ja ho sabeu, m’encanta transformar les receptes, i fer-les de tal forma que la puguis elaborar amb els ingredients que tinguis a casa. Us ben asseguro per aquesta recepta vaig aprofitar molt i molt el que tenia per la nevera i pel congelador.

Ingredients:
1 carbassó
2 cebes tendres petites
Sobres de minestra de verdures que tenia al congelador: 2 cullerades de pèsols, 2 de mongeta tendra, 2 de pastanagues petites, 6 cors de carxofa a trossos i una culleradeta petita de faves super baby.
1 got d’arròs bomba
3 gots de brou de verdures
2 cullerades d’oli d’oliva
sal i pebre.

Doncs, mans a la cassola....ja jaja.


Amb el que vaig trobar al calaix de les verdures: 2 cebes tendres, i un carbassó, vaig fer dauets. Les congelades, ja les vaig trobat tallades. Primer vaig posar l’oli a la cassola, una de fonda perquè l’arròs bullis bé.
Primer van ser  el carbassó i les cebes saltejades a foc mig, que es fessin mica en mica, aproximadament uns 5 minuts. Seguidament les altres verdures,  que les vaig treure una estona abans del congelador i les vaig escórrer be.
Les vaig barrejar bé tot junt  va coure uns 5 minuts més,  després  vaig salpebrar. És el moment que noto com el meu olfacte detecta l’explosió d’aromes de les verdures unides per una bona causa.
Passats els 5 minuts, o el que veieu vosaltres que necessiten les verdures que vosaltres vau triar,  arriba el moment de tirar el got d’arròs i amb la cullera de pal fem que es barregi amb les verdures, sense parar de moure durant en uns 2 minuts, temps suficient perquè el gra d’arròs quedi segellat i agafi els aromes de les verdures. Aleshores ja es pot tirar els gots de brou de verdures, si el teniu calent és mes ràpid, quan comenci a bullir, son 8 minuts a foc fort i després abaixem el foc i el deixem uns 10 minuts més.
Us aviso, aquest arròs necessita una mica mes de cocció, si n’escolliu un altre, en menys temps es farà. Passat aquest temps apaguem el foc, deixem reposar uns 5 minuts i seguidament emplatem. Apali, a gaudir, un plat molt lleuger, però amb un equilibri perfecte d’energia.....voleu tastar-lo????

Una frase que diuen a un anunci, i que m’identifica molt: “ tot depèn de com i el com depèn de tu” S’ha de gaudir amb el plat que a tu t’agrada no amb el plat que t’imposen. SIGUEU FELIÇOS!!!





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Ens agrada saber la teva opinió, gràcies pel teu comentari.