dijous, 22 de setembre del 2016

Mil fulls de xocolata, ràpid i senzill

Silvia Manzano


SÍ SÍ, RÀPID I SENZILL, no em negareu que són unes postres faciletes. Per berenar, esmorzar o per menjar quan vull, són unes d’aquelles que quan veieu en alguna pastisseria us cau la baba, oi? A mi em passa....

Doncs no patiu, no us deixeu impressionar, confesso que és tan ràpid i senzill que en qualsevol moment el podeu fer a casa, us faré la demostració en res. Aquesta vegada vaig aprofitar la tarda i vaig convidar als meus veïns, que encara són petits, que m'ajudessin a fer-ho. Ja us podeu imaginar, amb el petit que té 4 anys, on van acabar la majoria d’encenalls de xocolata, jajajaja, però ens ho vam passar d’allò més bé, i vam berenar millor que bé.
Us animo a que li doneu una oportunitat aquesta recepta.

Ingredients
1 lamina de pasta de full
200 grams d’encenalls de xocolata
50 grams d’ametlla (“Granillo”)
Sucre blanc o sucre moreno o fructosa
Una mica de farina

Doncs  posem-nos mans a la massa....



Posem una mica de farina al marbre per tal de que no se’ns enganxi la massa mentre la treballem i la estirem al marbre.


Posem una mica de fideus de xocolata i sucre i dobleguem en tres.



A continuació passem el corró per sobre per tal de que els ingredients es fusionin amb la pasta de full, i tornem a farcir amb fideus de xocolata i una mica de sucre.



Ara tornem a doblegar,aquesta vegada dos cops.
Un cop doblegada, preparem la safata amb paper de forn i la col·loquem a sobre, aleshores hi afegim la resta del sucre i l’ametlla, per tal que quedi cruixent, i cap al forn.



El posem a 180/190 graus (pre-escalfeu uns 10 minuts abans)
El temps depèn de cada forn, el meu és d’aire i en 20 minuts ja el tenia daurat. Col·loqueu sempre a la part baixa i si el voleu més dauradet podeu pintar-lo amb ous i el poseu els darrers 5 minuts a gratinar.
Sobretot quan el traieu espereu 10 minuts a que es refredi una mica que si no us cremareu, se que la temptació és molt gran però valdrà la pena l’espera. Bon profit i ja m'explicareu.

Què és la felicitat? No penseu, que gaudir d’aquests senzills plaers s'apropa? No cal molt més, valorar el que tens al teu voltant és molt enriquidor. Sigueu feliços!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Ens agrada saber la teva opinió, gràcies pel teu comentari.